tisdag 21 september 2010

Dan före dan före dan före dopparedan...

Idag har Ljungenskolan varit så gott som tom hela förmiddagen eftersom alla elever, och lärare för den delen, varit ute på orientering. Det har gett mig lite oväntad tid över vilket sällan händer. Till min stora lättnad är jag ju sällan utan arbetsuppgifter och idag hann jag förbereda mig lite inför fredagens festligheter - BOK- OCH BIBLIOTEKSMÄSSAN. Det är ett digert program och det gäller att hitta godbitarna, det där som jag har både nytta av till jobbet och såklart är kul också. Det är ett pussel att få ihop det och trots att jag är på mässområdet i nära 12 timmar så ser jag inte ut att hinna med någon lunch, och att fynda billiga pocketböcker lär jag få göra i förbifarten.


Några höjpunkter som jag hoppas ska kunna inspirera mig: Fyra bilderboksskapare, två världsdelar - om bilderböcker i Tanzania, Kamerun och Sverige; Skapande skola - om hur en spoken word-poet arbetat med kreativitet i skolan; Facebook - så påverkas vi av sociala medier; Planète Jeunes, en afrikansk Kamratposten. Jag ser fram emot en lång instensiv dag med fokus på barn- och ungdomsböcker, samt godis och vatten för att hålla mig på benen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.