måndag 27 september 2010

Nu händer det grejer...

...på Lackalängas bibliotek. Vaktmästaren och hans hjälp står med pannorna i djupa vecka, stirrar omväxlande på monteringsanvisningen och de nya bilderbokslådornas olika delar och verkar något ställda. Men jag har gott hopp om att lådorna blir ihopsatta på rätt vis. I sinom tid. Det sägs ju att tonårstjejer är bättre på att montera ihop IKEA-möbler än medelålders män, men jag vet inte. Inte lönt med ytterligare en kock, så jag låter dem sköta det. Dessutom är det ganska länge sedan jag var tonåring...

Redan nu är i alla fall alla bokhyllor och böcker inflyttade i det nymålade köket och det ser fint ut. Hade jag haft en digitalkamera hade ni fått bilder, men på den fronten är jag lite medeltida. Kanske en annan gång. Jag känner mig i alla fall mycket nöjd med hur det artar sig och gläds åt studiedagen så att arbetet kan bli gjort. Efter denna dag är det mest pynt och plock kvar, och det är inget som brådskar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.