onsdag 10 november 2010

Bilderboksboost

Igår var jag på utbildning. Det är inte alltid som man går hem från utbildningsdagar lycklig och fylld av energi - ni vet, sitta en hel dag och lyssna i ett rum med dålig ventilation - men gårdagen var faktiskt helt fantastisk. Vi var bara sex deltagare i kursen (kommunens skolbibliotekarier), föreläsaren Agneta Edwards (som skrivit en bra bok i ämnet)


var mer av en inspiratör och samtalsledare, OCH lokalen var välventilerad. Temat för dagen var bilderböcker, både för förskola och skola, och vi gick hem fulla av idéer och ny kunskap. Det är så det ska vara! Nu kan jag knappt vänta på att få använda alla tankar och idéer i samarbete med lärare och förskolepedagoger, och jag hoppas verkligen, och tror, att förskolans intåg på skolbiblioteket för många goda ting med sig. Jag har ju lovat knåpa ihop en föreläsning för lärarna om bilden i bilderboken och nu känner jag äntligen att jag har lite mer på fötterna för att genomföra projektet. Det enda som behövs nu, typ, är lite tid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.