fredag 28 januari 2011

Bokprat

Jag har nu bokpratat i fyra klasser och det är alltid lika roligt med elever som, innan de ens hört vad boken handlar om, ropar "Den vill jag ha!". Ännu roligare är det när de fortfarande efter att jag berättat om boken vill låna den. Då har jag lyckats.

Den allra första klassen jag var hos i onsdags morse var en förskoleklass. På tavlan hade de skrivit upp hur mycket alla läst under de första två dagarna och det var verkligen en imponerande lista namn och siffror, över 1000 sidor hade skolans allra yngsta elever läst. Nu vet jag inte exakt hur många de är i klassen, men jag gissar på drygt 20. Jag hoppas såklart att det ser lika bra ut i alla klasser och att inte alla föräldrar redan läst sig hesa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.