onsdag 13 april 2011

Kadeforskalender

Det är visserligen bara påsk än så länge, men det har blivit lite av mitt signum att tipsa om saker antingen efter att de hänt, eller i löjligt god tid. Så nu blir det lite decembertips...

Jag såg precis att Sara Kadefors som skrivit Nyckelbarnen och Sandor/Ida ska skriva årets julkalender för radion. Jag gillar verkligen Nyckelbarnen och har bloggat om den tidigare. Kadefors är journalist i botten, men har skrivit både ungdoms- och vuxenböcker och manus till radioteater och film. Kalendern kommer illustreras av Peter Berting som gör mycket fantasyillustrationer, bland annat har han gjort omslaget till Harry Potter och dödsrelikerna (tillsammans med Alvaro Tapia). Klicka HÄR för att komma till hans hemsida och se fler bilder.


Julkalendern kommer handlar om 11-åriga Elivra som hamnar hos den stenrika familjen Lacelot. Elvira får allt hon önskar sig, men det är något som inte riktigt känns rätt med allt det där.
”Allt du önskar” är en surrealistisk, actionfylld thriller om den klassiska hjältinnan Elvira som slåss mot den mäktiga familjen Lancelot. Jag vill på ett tillspetsat sätt skildra ett konsumtionssamhälle där allt fullkomligt går överstyr, säger Sara Kadefors i ett pressmeddelande.

Jag har varit dålig på att lyssna på radions julkalender de senaste åren, men får nog göra en uppryckning i år. Kan någon då vara snäll och påminna mig... Så här tidiga tips har en tendens att snart falla ur mitt huvud igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.