torsdag 8 december 2011

Vårens böcker

Har suttit och bläddrat i Vårens böcker och kan konstatera att det finns mycket att se fram emot! Så många bra, roliga, läskiga, romantiska, spännande böcker som är på gång! Här är listan på de ungdomsböcker jag ser mest fram emot;



Eld – Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren, efterlängtad fortsättning på Cirkeln. Kan bli hur spännande som helst! Här kan du läsa vad Maria skrivit om Cirkeln.






Sjutton år och skitnsygg – Superpopulära Emma Granholm kommer äntligen ut med en ny bok! Här kan du läsa vad jag tycker om hennes tidigare böcker








En sån där vidrig bok där mamman dör – Sonya Sones som skrivit ständigt utlånade Vad min flickvän inte vet, och Vad mina vänner inte vet är tillbaka med en ny bok. Låter lite som en snyftare. Kan bli hur bra som helst!





Allt jag säger är sant – Lisa Bjärbo, Maria har redan skrivit den nya boken här och Emelie har skrivit om Bjärbos första bok Det är så logiskthär, och även jag är nyfiken på den nya boken.





Kan även passa på att göra reklam för Carringtonkatastrofen, uppföljaren till Lasarusparallellen av Kjetil Johnsen. Så här skrev Maria om Lasarusparallellen, Slutet av Rachel Ward, sista delen av Döden i dina ögon, och Kristin Cashores Monstrets dotter, andra delen i De utvalda. Se vad Maria tyckte om första delen Tankeläsaren här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.