onsdag 7 november 2012

Bokpepp!

Satt och beställde lite böcker häromdagen och upptäckte ett gäng nya spännande böcker som kommer ut nu i höst som jag nu väntar spänt på att få in. Pepp!

Sofia Nordin som bl.a skrivit ungdomsboken Det händer nu och vuxenboken Gå sönder, gå hel som nog är en av de bästa men även en av de mest obehagliga böcker jag läst kommer nu ut med en ny bok. En sekund i taget är en dystopi om Hedvig vars familj dör i en mysisk feber. Hedvig beger sig till en gård där hon lär sig överleva på egen hand. Låter ungerfär hur spännande som helst. Sofia Nordin är en av mina favoritförfattare så jag längtar efter att läsa den här boken.

        Magnus Berggren som brukar skriva angelägna böcker om viktiga ämnen (han har tex skrivit Språkresan, En enda kväll och Blåögd) kommer nu ut med boken Jag ljuger bara på fredagar. Boken handlar om Alex som går i nian och inte vet vad han ska göra efter högstadiet, men han vet att han vill få Julias uppmärksamhet, men inte hur han ska få den nu när han har utegångsförbud. Mats Berggren brukar skriva spännande och medryckande böcker så jag ser fram emot denna.






Sist men inte minst kommer John Greens The fault in our stars nu ut på svenska med titeln Förr eller senare expolderar jag. Den här boken har jag redan läst och tyckte den var helt fantastisk. Boken handlar om Hazel som är döende i cancer, hennes mamma tvingar iväg henne till en stödgrupp för ungdomar med cancer och där träffar hon Augustus - och hennes liv förändras. En smart speciell bok om två smarta, speciella ungdomar. Kommer trycka den i händerna på alla lässugna smarta speciella elever!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.