fredag 16 augusti 2013

Berlin och Holland


Nu är jobbet igång igen och det känns bra. Många lärare vill ha hjälp med olika projekt och det blir nästan lite stressigt. Men än så länge är jag utvilad och hanterar hur många (nåja) bollar som helst. Med andra ord jag mår bra och har roligt på jobbet!
Under min ledighet hann jag med en liten tågluff till Berlin och Amsterdam. Jag måste alltid gå in i några boklådor för att se hur utbudet ter sig. Och minsann en alldeles egen barnbokhandel, tyvärr stängd just den dagen jag gick förbi. Stod som ett barn på julafton och försökte se så mycket som möjligt genom de belamrade skyltfönstren.
Nåja, det fick bli en runda i bokhandeln för vuxna i stället. I vanlig ordning fanns flera av våra svenska deckarförfattare representerade. Hittade även Pojken med randig pyjamas som vi ofta lånar ut till de lite äldre eleverna. Naturligtvis fanns boken om Zlatan översatt och skyltad på flera avdelningar. Den holländska utgåvan är prydd med ett annorlunda omslagsfoto. Tycker nästan det är finare. Döm själva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.