onsdag 17 december 2014

Adventskalender, lucka 17

Liksom helt magiskt- Mårten Melin

Liksom helt magiskt
 
Precis som titeln antyder så är denna novellsamling helt magisk. Samtliga noveller skiljer sig åt, men några saker gemensamt och det är de berör det övernaturliga och oförklarliga samt att huvudpersonen i varje novell är tretton år gammal.

"Jag tittade på mannen bredvid honom, och rös till. Mannen som Elias stod och fiskade med var hans pappa Olof. Han hade varit död i två år."
"De håller fast mig! ropade jag. Säg till dem! Få dem att sluta!
Vilka då? sa hon.
Barnen så klart! ropade jag.
Vilka barn?
Julia såg sig omkring, vände sig mot alla de barn som stod runt omkring henne.
Här är bara du och jag! utbrast hon."
En av huvudpersonerna kan ta sig in i andras drömmar och det innebär även mardrömmar........

En kan se döda, en blir utsatt för Voodoo och en annan får hångla med en älva.

Liksom helt magiskt är en novellsamling som består av tolv fantastiska berättelser. Några är spännande, vissa roliga och en del är riktigt läskiga. Om du inte läst den än så passa på under jullovet!


Boken har  något för alla, vare sig man gillar skräck, kärlek eller vänskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.