torsdag 18 augusti 2016

Terminsstart

Precis som Maria skrev kom alla elever tillbaka till skolorna i Kävlinge idag. Det har varit välbehövligt med några dagars förberedelse av bokprat, författarbesök, möten med lärarna ... Men det känns allt lite tomt emellanåt.
Tur då att lärare kommer in och vill bolla idéer, ha en högläsningsbok, starta ett samarbete...
Några elever har också tittat in, hon som ska börja i förskoleklass och han som kommer ny inflyttad från annan skola och kommun. Och inte minst det gänget som troget tillbringat några timmar varje dag i bibliotekets soffor. Tysta har de läst,  bläddrat, fnissat till, delat läsupplevelser och fyllt i glasstrutar till Sommarboken. Med självklarhet har de intagit biblioteket som sitt rum. Jag delar mer än gärna med dem!


1 kommentar:

  1. Hej! Vilken fantastisk blogg ni har! Jag har precis börjat min nya tjänst som skolbibliotekarie och IKT pedagog. Har tidigare arbetar som lärare på skolan men nu väntar nya utmaningar och er blogg kommer att hjälpa mig i mitt arbete.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.