tisdag 30 augusti 2016

Två nya tidningar för barn och ungdomar

När jag var och handlade häromdagen så gick jag förbi tidningshyllan och fick syn på två för mig nya tidningar.  Den första är tidningen "Historia Junior", som vänder sig till läsare mellan 11 och 99 år. I första numret kan du läsa 21 kalla fakta om faraos rike, 21 kalla fakta om romarna, om vikingar och indianer. Mest är det korta faktatexter med fina bilder och illustrationer, men det finns även några längre artiklar. Du får tex läsa om vad Tutankhamon fick med sig i graven, om en kan frige en slav, att vikingen var ett nervvrak och rädd för bla Lindormen och om alla indianer jagade bisonoxar. Historia Junior är tänkt att komma ut med tre nummer/år.










Den andra tidningen jag hittade heter "Trix" och i den kan du läsa om skateboard, sandboarding, BMX, parkour och kickbike. Det gillar jag, för det finns inte så många böcker som handlar om de ämnena. Det kommer sex nummer av Trix på ett år. I tidningen får du bla tips på extremsportsvloggar, intervjuer med ungdomar som utövar någon extremsport, tips på hur du fotograferar dina tricks, och tips på nya tricks som du kan träna på. Du får också coola planscher.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.