torsdag 24 augusti 2017

Underbara pekböcker av Johan Egerkrans


Jag brukar inte titta på pekböcker längre, dottern är 13, kusinerna 4 och 8 år och även barnen i bekantskapskretsen har passerat pekboksstadiet. Häromdagen så hamnade jag och en kollega, vars son är tre år, i ett samtal om faktaböcker, och då berättade hon om sonens favoritböcker av Johan Egerkrans. Hon tog med dem dagen efter för att jag skulle få se dem och jag föll direkt!  Så coola!

Hade jag arbetat på ett folkbibliotek eller haft någon liten filur i bekantskapskretsen som varit i rätt ålder hade jag köpt dem bums! Bild och text harmonierar så himla bra, dessutom är de på rim vilket jag älskar! Än så länge finns det fyra stycken "Första monsterboken", "Första odjursboken", "Första urtidsboken" och "Första dinosaurieboken". Jag hoppas, hoppas att det kommer fler!



Första monsterboken Första odjursboken Första urtidsboken

Första dinosaurieboken




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.